My word for 2018:
My Choice

Monday, February 15, 2016

Survival

Norsk tekst under bildet.
You used to be my support
and shelter
my base
my anchor

Without you I am
thrown out of the boat

I drift aimlessly
tossed around by waves
in this life's ocean
sometimes pulled down
forced to hold my breath until I
can't stand it any longer
until I swallow water
and sink

Then I'm being pushed back
up to the surface by
unexpected currents
and at the same time
I gasp for air and
rid myself of
sickening sea water

Later
in the evening light
I float on a calm golden surface
grateful that I have survived
one
more
storm





Du var min støtte og 
beskyttelse
min base 
mitt anker

Uten deg er jeg 
kastet ut av båten

jeg driver målløst
kastet rundt av bølger
i dette livets hav
av og til blir jeg trukket ned
og tvunget til å holde pusten til
jeg ikke holder det ut lenger
og jeg svelger vann og 
synker

Så blir jeg dyttet opp
til overflaten igjen av
uventede strømmer
jeg gisper etter luft og
kvitter meg med 
kvalmende sjøvann

Senere
i kveldslyset
flyter jeg på en rolig gylden overflate
takknemlig for å ha overlevd
enda 
en
storm
 


No comments: